spot_img

مشاورعمرانی شهردارشاهرودخبرداد؛

بلوار شهدای منا با مساحتی بالغ بر۱۵ هزارمترمربع افتتاح شد

مشاور عمرانی شهردار شاهرود مهندس محمود تیموری درگفتگویی گفت: با یاری خداوندمتعال و نظارت  مهندس حاجی محمدعلی شهردارشاهرود روند اجرایی احداث بلوار شهدای منا در مساحت بالغ بر ۱۵ هزارمترمربع، ۳۵۰مترطول در عرض ۳۶ متر به پایان رسیدوعملیات آسفالت ریزی این بلوار انجام شد.

مهندس محمودتیموری درادامه بیان داشت؛  این پروژه ۱۶ اسفند۹۹ باحضور مسئولین شهرستان شاهرود افتتاح و دراین بلوار نهال به نام ویاد شهدا توسط مسئولین کاشته شد. وی اظهارداشت:مسیر  بلوارشهدای منا باهدف کاهش بارترافیکی خیابانهای امام خمینی(ره) ،بلوارطوس، کاهش مدت زمان سفر، مدیریت مصرف سوخت ودسترسی آسان شهروندان ازشهرکهای حدشرق  به مرکز شهر  با بیش از۱۳ هزار مترمربع تملک توسط شهرداری شاهرود اجرا وبه بهره برداری رسید.

مشاور عمرانی شهردار شاهرود

مشاور عمرانی شهردار شاهرود

مشاور عمرانی شهردار شاهرود

اقدام قابل تحسین “شهردار شاهرود” در روز درختکاری؛

زنده نگه داشتن یاد پدر با کاشت نهال

“مهندس علیرضا حاجی محمد علی” در آئین باشکوه کاشت درخت که به مناسبت روز درختکاری در صبح جمعه ۱۵اسفند ۹۹  در محل کاشت درختان مثمر باغ راه از ابتدای مسجد پیامبر اعظم به سمت شرق(مجموعه گردشگری آبشار) برگزار شد، با بیان اینکه کاشت درخت گامی برای توسعه فضای سبز شهری به شمار می‌رود، بیان داشت؛ درختان ریه‌های تنفسی و مهم‌ترین سرمایه‌های طبیعی شهر هستند که همه ما نسبت به نگهداری از آنها مسئول هستیم. وی ضمن بیان این مطلب که درخت نماد آبادانی، مظهر زندگی، لطافت بخش هوا و مایه آسایش و رفاه مردم و صفا و پاکی طبیعت است، ابراز داشت؛ نه تنها در این هفته بلکه باید در کلیه ایام سال اقدام به این کار پسندیده و حفظ منابع محیط زیست و فضای سبز شهر نمود. شهردار شاهرود با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون توانستیم ۶۵هزار اصله درخت را غرس داده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این رقم را به غرس ۷۵ هزار اصله درخت برسانیم، اظهار داشت؛ درخت، موجود سبز و لطیفی است که حضورش چشم‌ها را می نوازد و به روح و روان آدمی، آرامش و شادابی می‌بخشد. مهندس حاجی محمد علی ضمن بیان این مطلب که روز درختکاری بهانه‌ای است تا گروه‌های مختلف مردمی جلوی منازلشان و پارک‌ها با کاشت درخت قدمی برای توسعه فضای سبز شهری که در آن زندگی می‌کنند بردارند، عنوان داشت؛ نگهداری و توسعه فضای سبز شهری با جلب مشارکت شهروندان و ایجاد تعلق خاطر آنان امکان پذیر است. شایان ذکر است؛ وی از طرح جامع مدیریت فضای سبز در بودجه و تصویب آن خبر داد و اعلام داشت؛ در این راستا باید گام‌های مدیریتی برای اصلاح روند رو به سراشیبی محیط زیست برداشت و حفظ و توسعه فضای سبز شهری همراه با کارشناسی و تامین منابع آبی برای آن در نظر گرفت. دراین مراسم مهندس علیرضا حاجی محمدعلی درختی را به نام و یادپدر بزرگوارشان شادروان “حسن حاجی محمدعلی” کاشت. این حرکت شهردار شاهرود می تواند فرهنگ سازی شود که هر شهروندی به نام و یاد پدر ویا درگذشتگان خود نسبت به کاشت درخت اقدام نماید. شهرداری شاهرود می تواند محل موردنظری را جهت گسترش فرهنگ درختکاری درنظر بگیرد تا هرشهروند شاهرودی  به نام درگذشتگان خود زیر نظر فضای سبز شهرداری نهالی را به رسم یادبود غرس نماید.

توسط شهرداری شاهرود صورت گرفت؛

 کاشت نهال به یاد شهدا وافتتاح بلوارشهدای منا

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه دومین روز از مراسم درختکاری با نام شهدا در شاهرود نهال ها کاشته شده اند، گفت: روز درخت کاری فرصت و بهانه ای برای مشارکت با شهروندان با هدف احترام به طبیعت است. مهندس علیرضا حاجی محمد علی در دومین روز از آئین باشکوه کاشت درخت که ۱۶ اسفند ماه سال جاری  به مناسبت روز درختکاری و با یاد شهدای گرانقدر ۸سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در محل بلوار شهدای منا وافتتاح این بلوار با حضور مسئولان شهرستانی، نظامی، انتظامی ، اعضای شورای اسلامی شهر و معاونین و مسئولان شهری برگزار شد، با بیان اینکه روز درختکاری، روزی است که باید دست دوستی به سوی طبیعت دراز کنیم و پیوندی عمیق و محکم را با آن برقرار سازیم، افزود: امروز، روز یادگیری است و همه ما باید یاد بگیریم که درختان حق زندگی دارند و حیات ما از برکت منابع طبیعی و درختان است و این امر زیبا تر می شود اگر با یاد و خاطره شهدای گرانقدر انجام شود. وی ضمن بیان این مطلب که برگزاری این مراسم ،اقدامی موثر بود تا زمینه لازم برای حضور گسترده شهروندان در راستای مشارکت در این فرآیند فراهم شود، ابراز داشت: اقدام نهال کاری در قالب یک برنامه منسجم و هماهنگ در کنار مدیریت منابع آبی در شاهرود با مدیریت سازمان سیما و منظر و فضای سبز قرار خواهد گرفت که امیدواریم بتوانیم با راهکارهای مدیریت آبی در جهت حفاظت از این گنجینه های ملی گامهای بلندی را برداریم. شهردار شاهرود با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست یکی از مهمترین ضرورت های هر جامعه ای محسوب می شود، اظهار داشت: درختان به عنوان اصلی ترین عامل پاکیزه ساز محیط زیست و موثر بر بهداشت جسم و روان انسان ها نقش شایان توجهی در دستیابی به توسعه پایدار دارند. مهندس حاجی محمد علی درختکاری را فعالیتی اثر بخش در جهت حفاظت از محیط زیست و تضمین زندگی آیندگان عنوان کرد و بیان داشت: اقدامی که با نهادینه شدن و ارتقای فرهنگ عمومی نسبت به اهمیت و جایگاه طبیعت اجرا شود  می تواند راهگشای حفظ منابع طبیعی به عنوان کنجینه ملی باشد. وی با تاکید بر اینکه برگزاری آئین درختکاری می تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد، اعلام داشت: درخت دوست بسیار ارزشمندی برای همه انسان ها محسوب می شود که در اطراف ما بدون هیچ ادعا و آزاری آب و خاک و هوا را محافظت می کنند. شهردارشاهرود دراین مراسم گفت: کاشت نهال به‌منظور گرامی داشت یاد و خاطره‌ شهدا، بی‌شک اذهان را معطوف به فرهنگ جهاد و شهادت می‌کند و در شرایط کنونی این‌گونه اقدامات نمادین می‌تواند بیانگر بخشی از روح آرمان‌خواهانه مردم این مرزوبوم باشد. لازم به ذکر است در این اقدام زیبا، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شاهرود، جمعی از خانوادهای شهدا و روسای ادارات این شهرستان حضور داشتند و نهال ها به نام شهدا دراین بلوار کاشته شد.‍ ‍

کاشت نهال به یاد شهدا وافتتاح بلوارشهدای منا

کاشت نهال به یاد شهدا وافتتاح بلوارشهدای منا

تقدیر سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود از اقدام درختکاری توسط مدیریت شهری به نام شهدا

دکترابوطالب جلالی سرپرست فرمانداری  ویژه شهرستان شاهرود در  آئین باشکوه کاشت درخت وافتتاح بلوارشهدای منا گفت: وجود فضای سبز و گسترش آن امروز بیش از هر زمان دیگر ضرورت دارد و اقدام شهرداری شاهرود در راستای برگزاری این آئین حسنه به خصوص در راستای کاشت هر درخت به نام و یاد شهدای گرانقدر جای تقدیر و تشکر دارد.

تقدیر سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود از اقدام درختکاری توسط مدیریت شهری

 

 

‍ ‍

 

spot_img

مطالب برگزیده