spot_img

به افتخار آقای داماد!

صابر صبرالهی

اما… اما… حیف… حیف… حیف شد که فرصت نشد ما یه شاباشی چیزی بدیم دست آقای داماد به مناسبت انتصاب‌شون. همه‌ش تقصیر شما مردمه که عین این بی‌جنبه‌های کم‌ظرفیت فقط بخش‌های منفی این ماجرا رو می‌بینید و تو بوق و کرنا می‌کنید! بذارید این جوری مثال بزنم براتون که شما! بله شما دوست عزیز! وقتی یه دوکّونی چیزی باز می‌کنی یا کرکره‌ی بنگاهت رو می‌کشی بالا به بچه‌ات، فامیلت یا دوستت فکر نمی‌کنی تا یه بخشی از کارت رو بهش بسپاری؟! نکنه مزایده می‌ذاری تا بهترین منشی، بهترین مامور خرید یا بهترین تولیدکننده‌ی محتوا رو برای کارت استخدام کنی با بهترین قیمت؟! واقعا باور کنیم که جوابت مثبته به این سوال؟! غیر از اینه که دامادی، پسردایی‌ای، دخترخاله‌ای آشنایی کسی بیاد یه گوشه از کارت رو بگیره؟ مثلا کار اینستات رو انجام بده؟! پس شما! بله شما دوست عزیز! چرا شلوغش می‌کنی وقتی یه شهردار ساده‌ی تهران مثلا دومادش رو می‌گه تا بیاد بهش مشورت بده صرفا؟! حالا گیرم که خودش هم به همه بخشنامه داده باشه که آقا هیچ جوره استخدام نداشته باشین. سوال مهم این جاست که شهردار «همه» به حساب می‌آد؟! اگه این جوریه و مثل همه است پس چرا شهردار شده؟ میز و دفتر و دستک به چه دردی می‌خوره پس؟! یا شما! بله حتی شما دوست عزیز! عین این کم‌ظرفیت‌ها ویدئوی موقع انتخابات حضرت استاد دکتر زاکانی رو باز پخش می‌کنین که چی بشه؟! گیرم که اون موقع گفته باشه که من رئیس جمهور شم فامیلم رو استخدام نمی‌کنم… سوالم از شما اینه که مگه رئیس جمهور شده که فامیلش رو نیاره؟! اگه شده بود حرف شما درست بود! اگه گفته بود که من شهردار شم فامیلم رو چیز نمی‌کنم حرف شما درست بود! آخه چقدر خلاف واقع چه قدر لات بازی! به نظر ما که خودمون باشیم بهترین کار رو خود آقای دکتر شهردار استاد زاکانی انجام دادن که تحت فشار ملت که شما باشین گفت هم انتصابش خوب بود هم لغوش! تا چیز شود هر آنکه نتواند دید که استاد فسادیابی که همه‌ی مفسدین ازش می‌ترسیدن دستشون بیاد که دکتر همه‌ی کارهاش در هر زمانی درسته چون خودش داره انجام می‌ده و اینکاره است! فلذا نتیجه می‌گیریم که شما نمی‌فهمید و ایشون در نهایت فروووتنی هم اونشون درسته هم این‌شون! کات!

هتل مجلسی!

مجلس داریم به قول چیز چه مجلسی! تو اینیستا یه ویدئو دیدیم که یکی از نماینده‌ها به شکل جالب‌انگیزناک و مفرح‌آمیزی پته که نه ولی پشت صحنه‌ی اوضاع نماینده‌هاشون رو می‌ریزه روی میز و حضار رو که ما باشیم مستفیض یا مستفیظ شاید مصتفیظ و ای بابا نمی‌دونم خلاصه مصتفیظ می‌کنه! ایشون می‌گه بعضی نماینده‌ها اصلا نمی‌دونن چه خبره یا تو صحن علنی موقع رای‌گیری چی داره تصویب می‌شه! از بغلی‌شون موضوع رو می‌پرسن و احتمالا ده بیست سی چهل کنان یکی از دگمه‌ها رو فشار می‌دن برای رای دادن! بعد اون وقت من شما ایشان می‌شینیم کارزار امضا می‌کنیم که چه نشسته‌اید که با «هفتادهزار نفر ساعت» کار دارن «صیانت» می‌کنن! بعد می‌گه که یکی دیگه از نماینده‌ها گفته آقا اختلاف‌ها رو بیرون بروز ندید تا همه فکر کنن ما یعنی اونا خیلی باهم دوستن! J بعد گفته هر چی باشه همه‌مون کارمند مجلسیم! به گزارش افق اقتصاد برای این که بیشتر در جریان اوضاع کجلس قرار بگیرین حتما این ویدئو رو ببینین تا بفهمین که نماینده‌هاشون چه جوووری‌ان!

بعد از اون طرف از نجف‌آباد خبر رسیده که نماینده‌‌شون که از قضا یه زمانی قاضی هم بوده طی یک اقدام سریع، فوری و بولدوزری! سوار یه لودر شده و بقول تنظیم‌کننده‌ی خبر دستور حمله به دانشگاه آزاد رو صادر کرده! که چی بشه؟! تا یه بخشهایی از دیوار دانشگاه آزاد اونجا رو تخریب کنه! : )) یعنی بهترین سناریست‌های کمدی هم عمرا همچی سکانسی رو می‌تونستن بنویسن یا اگر هم می‌نوشتن بهشون می‌گفتن که «خجالت نمی‌کشید نماینده‌ی مردم رو مسخره می‌کنید؟! کجا همچین چیزی اتفاق افتاده که سیاه‌نماییش می‌کنید!» حالیا که کمدی سرخودی در جریانه که ما و شما و ایشان هیچ نقشی توش نداریم. فلذا به نوبه‌ی خودمون این موقعیت رو که ته قانون‌مندی، منتهاالیه مدنیت و اندِ نگاه سیستماتیک رو بهمون نشون داد به شما، خودمون، شورای نگهبان، خودشون، لودر محترم و ساکنین محل تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

بعد از اون طرف‌تر سردار دکتر خلبان قالیباف رئیس مجلس‌شون در اظهارنظری تاکتیکی استراتژیکی فرمودن که «کم‌کم مردم را از همه عرصه‌ها حذف کردیم.» همزمان نگاهی به دور و برمون و مردم که خودمون باشیم انداختیم ببینیم چه خبره که دیدیم دبیر کارگروه ملی مخاطرات طبیعی ایران گفته که «حدود 20 میلیون نفر در 18 استان در مناطق فرونشست زندگی می‌کنند.» ما که مونده بودیم آقا باقر حالا چرا یاد تاکتیک و استراتژی افتادن و خب حالا که گزارش وضعیت کردن صرفا جهت اعلام شرایط بوده یا اقدام سریع، فوری، بولدوزری هم برای دادن صحنه به مردم خواهند داشت یا نه! جالب اون جاست که ایشون جایگزین کردن مسیولون به جای مردم رو صرفا «اشتباهی تاکتیکی و راهبردی» دونستن تا یه وقت ذهن شما سمت جای دیگه‌ای نره یه وقت! حالا ما هم آخی گویان و تاکتیک و راهبردت رو … گویان رسیدیم به انتهای پیام!

هفته اول آبان/ شماره 100 افق اقتصاد

spot_img

مطالب برگزیده