spot_img
کد 875- 1401/04/24

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم:

 توسعه بخش ان آی سی یو بیمارستان امام رضا(ع) در آینده 

قم- مدیر درمان تامین اجتماعی اجرا و پیاده سازی نسخه الکترونیک،اختصاص بودجه به بخش ناباروری و رایگان شدن تمام خدمات درمانی بیمه شدگان بالای65 سال را برنامه های کلان و استراتزیگ اجرا شده در سطح کشور بیان کرد
دکتر سید مهدی محصل،مدیر درمان تامین اجتماعی قم در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی در سالن اجتماعات بیمارستان امام رضا(ع)برگزار شده بود ضمن خیر مقدم و تبریک دهه ولایت،هدف بزگذاری این جلسه را رائه اقدامات و تلاش هایی یکساله مدیریت درمان استان قم در راستای جهاد تبیین برشمرد و گفت: در راستای جهاد تبیین که امام خامنه ای به آن اشاره وتاکید کردند ،تصمیم گرفتیم با دعوت اصحاب رسانه،که رزمندگان خط مقدم جهاد تبین هستند را در جریان مختصری از اهدافمان قرار دهیم.
دکتر سید مهدی محصل یکی از اهداف اجرا شده که در برنامه پنجم و ششم توسعه گفته شده است را مهم برشمرد و گفت: پیاده سازی نسخه الکترونیک که در برنامه پنجم و ششم توسعه جزو قوانین است با توجه به اینکه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی درگیر مسئله کرونا بودند،به سازمان های بیمه گر محول شد وما موفق شدیم در سال 1400 طی یک برنامه ریزی زمان بندی شده نسخه الکترونیک را اجرایی کنیم.
محصل افزود:در حال حاظر بالغ بر 98درصد از نسخه هایی که تولید میشود،جزو نسخه های الکترونیک است.
مدیر درمان تامین اجنماعی قم به اشاره سیاست های کلان دولت در بخش ناباروری که رئیس مجلس شورای اسلامی به سازمان های بیمه گر ابلاق کرده اند پرداخت و افزود: در این خصوص یک سری قوانی جامعی در مجلس شورای اسلامی تدوین و به سازمان های بیمه گر ابلاغ شد.
وی افزود:باتوجه به اینکه توجه به بحث فرزند آوری از سیاست های کلان دولت سیزدهم است ما اقدامات موثر وخوبی در این ضمینه انجام دادیم که میتوان به تشگیل 777 پرونده ناباروری و اختصاص مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون در این بخش اشاره کرد.
دکتر سید مهدی محصل از رایگان شدن تمام خدمات بیمارن کرونایی در سال گذشته خبردادو افزود: از اقدامات خیلی خوب دیگری که سال گذشته انجام شد رایگان شدن تمام خدمات بیماران کرونایی بود که همان طورکه میدانید بیماران کرونایی بخاطر شرایط خاصی که داشتند داروهای خاص و اقامت های طولانی در بخش های خاص داشستند که اینها هزینه های بسیار سنگینی بر روی دوش بیمه گر های ما ایجاد کرده بود که سازمان طی تصمیماتی که صورت گرفت مقرر کرد تمام هزینه های بیماران کرونایی رایگان، و بر عهده سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرد .
وی عنوان کرد: همچنین در راستای عدالت اجتماعی ما تمام خدمات درمانی بیمه شدگان بالای 65 سال در بخش بستری در بیمارستان های دولتی بود رایگان کردیم.به دلیل اینکه این قشر،قشری هستند که از درآمد مطلوب فاصله زیادی گرفته اند و غالبا دچار بیماری ها و مشکلات متعددی هستند در صورت مبتلا به بیماری های مزمن عوارض این بیماری مزمزمن و درمان آن با توجه به شرایط فعلی، بسیار کمر شکن است،و سازمان تامین اجتماعی تصمیم گرفت که تمام هزینه های درمانی بیماران بالای 60 سال در بیمارستان های دولتی رو به صورت رایگان انجام بدهد.
مدیر درمان تامین اجتماعی گفت: بیمارستان امام رضا در سال 1400 موفق شد رتبه 1 اعتبار بخشی را کسب کند و همچنین اورژانس بیمارستان امام رضا با وجود کثرت مراجعات بیماران کرونایی توانست در بین اورژانس بیمارستان های تامین اجتماعی و بیمارستان های قم رتبه 1 را کسب کند.
سید مهدی محصل به برنامه های در حال برنامه ریزی و اجرای بیمارستان امام رضا اشاره کرد وتاکید کرد: در بخش برنامه های توسعه گر تصمیم داریم بخش ان ای سی یو بیمارستان را توسعه بدیم که اگر این طرح اجرایی بشود حدود شش تخت، به تخت های ان آی سی یو استان اضافه میشود وهمان طور که میدانید این بحث در بهداشت جهانی بسیار اهمییت دارد. مرگ نوزاد و مرگ مادر خیلی اهمییت دارد در بالارفتن شاخص بهداشتی استان موثر است.
وی افزود: برنامه دیگرراه اندازی 4 اتاق ای دی آر است این اتاق، اتاقی است که مادر باردار از زمانی که وارد ۀن میشود تا زمان خروج، تمام خدمات زایمان را به صورت مطلوب و بر اساس یک استاندارد درست دریافت میکند.
محصل تصریح کرد:در این خصوص سال گذشته بیمارستان امام رضا توانست لوح دوستار مادر و کودک را دریافت کند که این جای افتخار و تبریک به همکاران در بیمارستان امام رضا دارد.
رئیس درمان تامین اجتماعی استان میزان مرگ و میر زمان کرونا در این بیمارستان مهم دانست و گفت: در تمام زمان کرونا بیمارستان امام رضا یکی از بیمارستان های اصلی بود که بیمارن کرونایی به آن ارجاع داده میشدند و ما سال گذشته حدود دوهزار بیمار کرونایی را در داخل بیمارستان امام رضا پذیرش کردیم که مرگ و میر این بیماران زیر ده درصد بود است که این استاندارد های بسیار مطلوب بیمارستان مارو نشان میدهد.
سید مهدی محصل در خصوص مطالبات پرداخت شده چنین عنوان کرد: درخصوص مطالباتی که سال گذشته پرداخت شده است، آماری وجود داردکه نشان میدهدمیزان مراجعات به مراکز ما در سال گذشته حدود 8 ملیون مراجعه در سیستم ثبت بوده است که از این 8 ملیون مراجعه پنج ملیون و هشصد و شصت هزار مرتببه شامل درمان غیر مستقیم و حدود دوملیون و دویست هزار درمان مستقیم اتفاق افتاده است.
محصل گفت: سال گذشته هزینه ای بالغ بر ششصدو هشتادو چهار میلیارد تومان هزینه درمان شده است که این مبلغ حدود پانصدو سه ملیارد تومان در بخش درمان غیر مستقیم بوده یعنی با مراکز طرف قرار داد ما بوده است و 184 ملیارد تومان هم تو بخش درمان مستقیم ما انجام شده است.
رئیس درمان تامین اجتماعی به رشد 20 درصدی مراجعات مراکز ملکی اشاره کرد و گفت:نکته دیگر رشد بیست درصدی مراجعه به مراکز ملکی ما است که جای تامل و بررسی دارد رشد تعرفه های درمانی کممان است از اون طرف بحث اقتصادی است که دوستان در جریان هستند و بحث دیگر بحث کیفیت خدماتی هستش که در مراکز ملکی ما اتفاق می افتد همه اینها باعث شده است که ما شاهد رشد 20 درصدی مراجعه در سه ماهه اول سال 1401 باشیم.
محصل در آخر افزود:در سه ماهه اول سال 1401 مبلغی بالغ بر 200 ملیلرد تومان به مراکز ملکی مان پرداخت کرده ایم که این سطح پرداخت در چند سال اخیر بی سابقه بوده است و به مدیریت قوی سازمان تامین اجتماعی در این بخش برمیگردد. این سازمان بدون اینکه استخراز بکند از بانک ذی نفی سایر منابع مالی بر اساس تکیه به منابع داخلی خود، توانسته 200 میلیارد تومان تا به حال پرداخت کند و آن را در اختیار بیمه شدگان مراکز طرف قرارداد خود قرار دهد.

spot_img

مطالب برگزیده