spot_img
کد877- 1401/04/25

در نشستی با حضور جمعی از دانشگاهیان عراقی تاکید شد:

سرمایه گذاری دانشگاه های عراق در تاسیس مراکز تحقیقاتی در دانشگاه حضرت معصومه (س)

 

قم- در نشست مشترک میان جمعی از مسئولان و اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) و 6 دانشگاه عراقی، بر تقویت تعاملات علمی و پژوهشی بین المللی تاکید شد.

ه گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه حضرت معصومه (س) نشست مشترک میان جمعی از مسئولان و اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) و دانشگاه های عراق از جمله بغداد، کربلا، مستنصریه، ذی قار، امام حسین(ع)، امام صادق(ع) ، قادسیه، واسط، فنی فرات اوسط و دانشکده فقه و معارف اسلامی امام کاظم(ع) بغداد برگزار شد.
دکتر مریم بردبار، سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزاری این نشست را در راستای افزایش تعاملات بین المللی با دانشگاه های کشور عراق دانست و اظهار داشت: این تعاملات در سطوح آموزشی، پژوهشی و سرمایه گذاری برنامه ریزی شده است.
وی تاسیس مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده های تخصصی مشترک در دانشگاه حضرت معصومه (س) را به عنوان یکی از بسترهای مناسب برای همکاری های تحقیقاتی کاربردی بین دانشگاهی تعریف کرد و تشریح کرد: این مراکز تحقیقاتی می توانند با اشتراک ظرفیت های سرمایه گذاری از یک سو و بهره گیری از تجربیات و انتقال دستاورد ها و دانش فنی و مهارتی از سویی دیگر، سهم مهمی در حل مشکلات ایران و عراق درحوزه های مختلف ایفا کنند و باعث ایجاد تعاملات مطلوب شوند.
دکتر مریم بردبار به مسئله کم آبی استان قم و کشور اشاره کرد و گفت: تاسیس پژوهشکده در حوزه کشت هیدروپونیک و تولید بذرهای مخصوص که باعث کاهش مصرف آب به میزان 90 درصد و افزایش محصول دهی به میزان 7 برابر می شود یا  ایجاد مراکز تحقیقاتی، تولیدی و فرآوری گیاهان دارویی که باعث افزایش سطح سلامت مردم می شود، زمینه خوبی برای سرمایه گذاری در این دانشگاه برای ایجاد زیرساخت ها و تربیت دانشجویان توانمند و همچنین بدست آوردن دانش مربوطه با بهره مندی از متخصصین و در نهایت انتقال دانش حاصل شده به کشور عراق می باشد.
وی افزود: ایجاد امکان گذراندن فرصت‌های مطالعاتی اساتید بین دو دانشگاه، برگزاری کنفرانس ها علمی مشترک، انتشار کتاب ها و مجلات علمی و تخصصی مشترک، طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های مختلف به ویژه طرح های مرتبط با حوزه زنان و خانواده، زمینه های مناسبی برای همکاری در سطوح آموزشی و پژوهشی باشد.
سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) تاکید کرد: تفاهم نامه هایی که بین دانشگاه حضرت معصومه(س) و دانشگاه های حاضر بسته خواهد شد صرفا به امضای یک کاغذ خاتمه پیدا نخواهد کرد و انشالله تک تک مفاد تفاهم نامه ها را به صورت عملیاتی و در قالب قرارداد دنبال خواهیم کرد.
در خلال جلسه، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیران گروه های آموزشی و اساتید عراقی نیز به معرفی مجموعه های مرتبط با خود پرداختند.

spot_img

مطالب برگزیده