spot_img
کد 879- 1401/05/29

نشست صمیمی نماینده مجلس با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در قم

 

قم- جلسه ای با حضور احمد امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با جمعی از اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در قم برگزار شد‌.

به گزارش خبرنگار روزنامه خراسان از قم: امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس،در پاسخ به مشکلات خبرنگاران مانند معیشت،بیمه و مسکن، گفت: بهترین راه حل مواجه با مشکلات معیشتی خبرنگاران ،مدیریت صحیح از سوی صندوق اعتباری هنر است.
وی گفت: صندوق اعتباری هنر باید به وضعیت معیشتی خبرنگاران، رسیدگی کند.
امیرآبادی افزود: هدف تشکیل اولیه این صندوق رسیدگی به امور هنرمندان بود که بعد ها خبرنگاران نیز به این صندوق اضافه شدند.
امیر آبادی به اختصاص سالیانه 5 میلیارد تومان توسط پیگری های وی در مجلس شورای اسلامی به صندوق توسعه هنر اشاره کرد و گفت:از سال 1395 تا به امروز به این صندوق توجه ویژه ای داشته‌ و هر سال با پیشنهاد تلفیق در مجلس شورای اسلامی و پیگیری های مربوطه،مبلغ 5 میلیارد تومان به اعتبار این صندوق افزوده ام.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی لزوم همکاری وزارت ارشاد ،جهت اصلاح قوانین مربوط به معیشت و بیمه خبرنگاران را مهم دانست و افزود: وزارت ارشاد در این خصوص باید به اصحاب رسانه توجه ویژه‌ای داشته باشد.کما اینکه با پیگیری معیشت خبرنگاران از سوی مجلس قول هایی داده شده که صرفا بیمه خبرنگاران نیست و قرار شده است که صندوقی در این خصوص تشکیل شود و به مشکلات خبرنگاران بپردازد.
امیرآبادی مشکلات معیشتی خبرنگاران را ضعف و کوتاهی دولت دهم در معقوله اقتصاد بالاخص توزیع ناعادلانه ارز 4200 تومانی دانست و گفت: مسئله معیشتی مسئله ای است که نه تنها خبرنگاران،بلکه کل جامعه با آن دست و پنجه نرم میکنند و علت وضع بد اقتصادی امروز، وجود ارز 4200 تومانی در دولت دهم بود که مجلس شورای اسلامی از ابتدا با این طرح مخالفت کرد و دلیل این مخالفت راه گشایی راند،فساد در ارز،قاچاق و غیره در کشور بود.
نماینده مردم قم در مجلس افزود: با اختصاص ارز 4200 تومانی توسط دولت دهم فضا برای تولید کنندگانی که با این ارز میتوانستند فساد اقتصادی در کشور ایجاد کنند،فراهم شد و این تولید کنندگان مواد اولیه خود را با ارز 4200 خریداری کرده و پس از تولید محصولات،آنها را صادر میکردند و همان ارز را به دولت با بهای 24000 میفروختند که بیشتر بدهی های دولت قبل که توسط آقای رئیسی تسویه شد،مابه التفاوت همین ارز هاست.
احمد امیرآبادی نمایده مردم قم در پاسخ به این سوال که ساخت مسکن ملی چه زمانی در قم آغاز میشود گفت: در بحث مسکن ملی قم ما چند موضوع را در دستور پیگیری قرار داده ایم که نخستین موضوع خارج کردن دو هزار هکتار را از دست اشخاص خاص مانند:دستگاه اجرایی،حوزوی،فرهنگیان و سپردن به مسکن ملی با الویت کمیته امداد،جانبازان و ایثارگران است.
امیر آبادی افزود: تولید مسکن در بافت های فرسوده میتواند موجب احیای بافت های فرسوده شود و نیز مشکل کمبود مسکن را حل کند.که البته در این راه باید بانک ها همکاری لازم را به عمل آورده و وام هایی باسود کم در اختیار مردم قرار دهند تا مردم بجای ساخت مسکن در بیابان های دور از خدمات شهری و وجود سگ های ولگرد،زندگی کنند.
امیرآبادی با توجه به عدم وجود بیمه سوانح برای خبرنگاران، در پایان وعده داد: سعی میکنیم با پیگیری از وزیر فرهنگ و ارشاد و صندوق اعتباری هنر این بیمه را برای کلیه خبرنگاران پوشش دهیم.

spot_img

مطالب برگزیده